Usein kysytyt kysymykset

  • Mistä pysäköinnin hinta koostuu?

    ParkMan veloittaa 10 % provision pysäköintimaksusta, ja sen lisäksi 0.35 € per pysäköinti. Veloitus kattaa maksunkäsittelykulut ja sovelluksen ominaisuudet. Emme veloita kiinteitä kuukausimaksuja, maksat ainoastaan kun pysäköit. ParkManilla ei koskaan tarvitse maksaa ylimääräisestä pysäköintiajasta varmuuden vuoksi. Voit lopettaa pysäköinnin koska tahansa ja sinua veloitetaan vain käyttämstäsi pysäköintiajasta.

  • Haluan muuttaa yhteystietojani, miten se onnistuu?

    Yhteystietojen muuttaminen onnistuu sovelluksen valikosta näin:

    • Avaa ParkMan-sovellus älypuhelimessasi.
    • Avaa sovelluksen valikko (vasen yläkulma).
    • Valitse Oma tili.
    • Paina yhteystietolistaa ja pääset muokkaamaan tietojasi.

    Windows Phone -sovelluksessa sähköpostin muokkaaminen ei tällä hetkellä onnistu. Ota yhteyttä asiakaspalvelu@parkman.fi nykyisestä osoitteestasi, niin voimme tehdä tarvittavat muutokset.

  • Sovellus ei hyväksy maksukorttiani, mitä teen?

    Hyväksymme tällä hetkellä Visa (Credit, Debit, Electron), MasterCard (Credit, Debit, EuroCard), American Express sekä Diners Club. Mikäli käytät jotakin näistä korteista, mutta sovellus ei kuitenkaan sitä hyväksy, ota yhteyttä pankkiin/kortin myöntäjään tarkistaaksesi, onko esim. internet-ostot estetty tai jokin muu esto kytketty päälle. Voit tarkistaa eston tilanmyöskin verkkopankistasi.

  • Sain parkkisakon, vaikka käytin ParkMania! Mitäs nyt?

    Voi harmi! Lähetäthän kuvan sakosta osoitteeseen asiakaspalvelu@parkman.fi ja ParkMan-tilisi käyttäjätunnuksen, niin tarkistamme asian saman tien.

  • Hankin uuden auton, mitä teen? Miten valitsen oikean auton?

    ParkMan-sovelluksesta älypuhelimessasi löytyy vasemmasta yläkulmasta valikko. Sen Ajoneuvot ja tarrat -kohdasta hallitset ajoneuvojen rekisteritunnuksia. Samasta valikosta voit tilata myös uuden tarran.

    Kun aloitat pysäköinnin, paina vahvista-näkymässä rekisterinumeroa, niin voit valita oikean auton.

  • Tarvitsen uuden tuulilasitarran, miten se onnistuu?

    Voit tilata tuulilasitarroja lähetyskulujen hinnalla 1.99 €/kpl. Näin se onnistuu:

    • Avaa ParkMan-sovellus älypuhelimessasi
    • Avaa valikko sovelluksen vasemmasta yläkulmasta.
    • Valitse Autot ja tarrat.
    • Valitse Tilaa tarroja.
    • Valitse tarrojen lukumäärä ja paina Tilaa.
  • Miksi tiliäni on veloitettu, vaikka en pysäköinyt tuona päivänä?

    Veloitamme kuukauden aikana tehdyt pysäköinnit ja tapahtumat maksukortiltasi seuraavan kuun alussa. Veloitus koskee siis jo aiemmin tehtyjä pysäköintejä ja muita tapahtumia. Olemme lähettäneet tästä maksusta kuitin sähköpostiisi. Tarkistathan myös sähköpostisi roskapostikansion, jos et löydä kuittia saapuneista viesteistä.

  • Miksi veloitus viime kuukauden käytöstä epäonnistui?

    Joskus sattuu niin, että automaattiset korttiveloitukset epäonnistuvat. Voit odottaa muutaman päivän, niin yritämme veloittaa uudelleen. Kun kuitti saapuu sähköpostiisi, tiedät että maksu onnistui.

    Vaihtoehtoisesti voit syöttää maksukorttisi tiedot sovellukseen uudelleen, jolloin yritämme veloittaa saman tien. Kun sovellus ilmoittaa “Maksukorttitietojen päivitys onnistui” niin tiedät, että maksu on lähtenyt tililtäsi. Jos maksukortin päivitys ei onnistunut, niin ehdotamme ottamaan yhteyttä pankkiin ja kysymään lisää.

  • Miksi promokoodini ei toimi?

    Promokoodi, jonka sait meiltä "Tervetuloa ParkManiin" -sähköpostissa, on tarkoitettu jaettavaksi kavereillesi. Kun kaverisi liittyy ParkManiin koodillasi, saatte molemmat ilmaisen pysäköinnin (10€ asti). Et voi itse käyttää omaa koodiasi, mutta voit jakaa sen muille.

  • Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

    Saat uuden salasanan valitsemalla 'Unohdin salasanan' sovelluksen kirjautumisnäkymistä. Syötä sähköpostiosoitteesi ja paina 'Lähetä'. Saat uuden salasanan sähköpostiisi. Tarkistathan sähköpostitilisi roskapostikansion, mikäli uutta salasanaa ei kuulu.

  • Kuinka maksukorttien tietoja käsitellään?

    Maksutransaktiot hoitaa kansainvälinen yhteistyökumppanimme PayEx. PayEx on PCI-sertifioitu maksunvälittäjä ja kaikki tiedonsiirto on SSL-salattua. Voit lukea lisää PayExistä täältä

Etkö löytänyt vastausta?

Ota yhteyttä:

asiakaspalvelu@parkman.fi

09 42 579 290 (9.00 - 17.00)